onsdag 30 mars 2011

Smatterband med länktips

Som ett smatterband levererade Joachim Thornström generöst och inspirerande länktips idag på en föreläsning på Blåsenhus här i Uppsala. Jag gillade tempot, glöden och proffsigheten.
Thornström gav en överblick över nya verktyg för lärande baserat på Ruben R Puenteduras 4 (+1) vägar till transformerat lärande (lärande som omdefinierar vårt sätt att se på lärande). En överblick i form av en åttaarmad molekyl fullproppad med länkexempel.

Ett av länktipsen som jag inte kände till sedan tidigare var MovieMaker-redskapet Dvolver.
Här är min regidebut i Dvolver. Man kan även bädda in film i till exempel sin blogg. Jag gjorde det först, men höll på att bli tokig på att filmen satte igång med ljud och allt så fort jag öppnade bloggen. Jag länkade istället med den länk jag mailat till mig själv och lade in en skärmdump från filmen härintill.
Dvolver verkar klara å, ä och ö i pratbubblorna, men inte i rubriken.

1 kommentar:

  1. Vilken läskig gubbe, jag förstår att björnen blev så rädd att han tappade bort ä..

    Kul med nya länktips, det ska bli spännande att höra om dem :). Jag har ngr åt dig med, har varit lite produktiv trots febern.

    SvaraRadera