torsdag 26 maj 2011

Illustrations portfolio

(C) Elisabet Jagell
Jag förpackade mina elevers fågel-Glogster-affischer i en Wix hemsida för ett tag sedan. Det blev väldigt lyckat och det var väldigt roligt att arbeta med Wix. På ett ganska lätt sätt kan man skapa lekfulla och roliga "förpackningar" för det man vill visa.

Den "förpackningskunskapen" tillsammans med en förfrågan från ett nystartat barnboksförlag om illustrationer fick mig att damma av min gamla bisyssla att illustrera. Jag har tidigare sålt en del illustrationer men jag har på sista tiden inte haft tiden eller kanske inte heller personligheten att själv söka upp nya uppdrag.
Nu snodde jag ihop en enkel portfolio i Wix och kunde känna mig ganska proffsig när jag mailade länken till bokförlaget. Jag har visserligen inte fått napp ännu, men portfolion finns och nätet är större fiskevatten än min gamla garderob där den gamla analoga portfolion har legat och samlat damm.

Här är en länk till min illustrationsportfolio. Den finns nu också tillgänglig via om-sidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar