söndag 4 september 2011

Är det möjligt att hinna pedagogblogga?

Kanske får man skylla sig själv när man planerar in både övernattning på skolan och lägerskola de första veckorna på skolan... En rejäl kickstart på terminen blir det i alla fall och man kan känna att det inte blir så mycket tid över till annat. Som att blogga till exempel.

Kan man hinna med att arbeta 100% som klasslärare och ha tid till att reflektera över sitt lärande och sitt yrke via en blogg? Är det möjligt att hinna inom arbetstiden?
Förra läsåret läste jag halvtid på lärarlyftet och i kursen ingick bloggtid. Det här läsåret har jag fått 15% i tjänsten för att implementera IT och lärande på vår skola. Vad kan den tiden räcka till?

Det här är mitt första blogginlägg på min pedagogblogg sedan terminsstarten och det är inte för att jag inte haft något att skriva om. Tvärtom, det finns massor jag skulle vilja reflektera över och massor av bra IT-verktyg jag skulle vilja tipsa om, men jag har bara inte haft utrymmet ännu.
Nu tar jag mig lite utrymme. En söndag.

Mina elever som arbetar med sina IUP-mål med hjälp av datorer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar