tisdag 8 november 2011

SpicyNodes

Jag har egentligen så mycket annat att göra, men jag fick just ett söka-efter-kul-webbresurser-ryck. Det ger mig en viss kick att hitta nya resurser som legat dolda bland IT-molnen och bara väntat på att hittas och användas.

Nu hittade jag Spicynodes - ännu ett tankekartsprogram. Detta skiljer sig dock från många andra genom att man kan tumla runt sina tankebubblor och förstora och förminska med enkla klick. Man kan (såsom på många andra tankekartsprogram nuförtiden) lägga in bilder och YouTubeklipp.

Det är lätt att arbeta med och resultatet är riktigt snyggt. Man kan välja bland ett flertal olika stilmallar i gratisversionen.

Jag har gjort ett första försök.


Att kopiera inbäddningskoden gick inte att göra i Crome. Jag fick skifta till Explorer för att få det att fungera.

Här är en handledning.
Här berättar en av skaparna om bakgrunden och hur de tänkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar