lördag 19 maj 2012

Maila dig själv i framtiden

Klippt från Futuremes hemsida. Det är exempel på
framtidsmail.
Skriv en trevlig hälsning till dig själv i framtiden! Med futureme.org är det enkelt fixat. Du skriver meddelandet och bestämmer vilken dag det ska mailas till din adress. Sedan är det bara att vänta och hoppas att man glömmer det man gjort så att man kan bli glatt överraskad när mailet dimper ner i inboxen.

Detta kanske inte är det mest livsnödvändiga webbverktyget jag stött på, men det är en ganska charmig idé. Man skulle kunna låta sina elever skriva ett mail till sig själva i början av ett läsår som de mailar till sig själva i slutet av läsåret.

Jag valde att skicka ett mail till mig själv och gratulera till sommarlovet!


1 kommentar:

  1. Nu har jag fått mitt meddelande! Jag hade faktiskt lyckats glömma bort det och blev trevligt överraskad!

    SvaraRadera