måndag 27 augusti 2012

Jag PIMmar

En bild från min PIM uppgift.
Bilderna är ritade av eleverna
Lilla O, Hannana, och Elen i
5B våren 2012.
Jag ska vara PIM-examinator, men det är bara en liten detalj som saknas...

Jag har inte själv genomfört PIM.

Det är dock lätt åtgärdat nu när jag fått länk och lösenord. Igår och idag har jag jobbat med det tre uppgifterna och nu tror jag snart att jag är klar.
PIM är verkligen en bra resurs. Det är tydliga instruktionsfilmer och bra upplägg. Jag hoppas att även data ovana ska tycka det.

Det är PIM-uppgift tre som tar mest tid. Den går ut på att man ska göra en kort film av stillbilder med berättarröst och musik. Jag gillar uppgiften, men det som tar sådan tid är det här med bilderna. Att välja ut och fixa till bilder kan verkligen sluka tid. Nu har jag bara berättarrösten kvar. Den får jag göra i morgon.

1 kommentar:

  1. Jag säger bara: ljud! Ljud är inte min styrka. Det krånglar alltid med ljud för mig. Först ville inget ljud alls spelas in, sedan gick det, men det blev trist brusigt. Nu är det sent så jag bestämde mig för att det fick duga. Jag som tänkte att det skulle gå snabbt att bara spela in berättarrösten och lägga på musiken jag redan valt ut. Pyttsan. Det tog galet lång tid...

    Nu ligger mina tre PIM-uppgifter på en sticka som jag kan lämna in i morgon:)

    SvaraRadera