måndag 20 januari 2014

Uppdragsutbildning: Tierp

Uppsala universitet kan skräddarsy utbildning i IT i undervisningen för kommuner. Det är mina lärare från min IKT och lärande-kurs som håller i utbildningen. Tierps kommun har tagit denna möjlighet och i höstas utbildades skolledare, IT-pedagoger och lärare i en första kurs. I vår fortsätter satsningen med att 40 lärare från förskolor, grundskolor och gymnasieskolor i Tierp går utbildningen. Jag har fått möjligheten att vara en av lärarna på kursen.

Jag väljer att använda min webbplats och det här inlägget för förberedelse och genomförande av lektionen. En webbplats/blogg är en utmärkt yta för lektioner. Allt blir samlat på ett ställe, det blir tillgängligt online och deltagarna (och jag själv) kan återkomma till lektionen för länkar med mera.

Exempel på andra lektionsinlägg:
Att publicera på nätet
Mobiler i skolan?
Kalenderutmaning

Här är dagens lektion:

1. Exempel på IT i undervisningen


View more presentations or Upload your own.


2. Webbstjärnan





















3. Upphovsrätt och Creative Commons
CC intro, vinter

View more presentations or Upload your own.

Länkar:
Foter
Hur man bäddar in en Foter-bild med licens och allt på sin blogg
Hur man söker och hittar en bild man får använda med hjälp av Google-bildsök

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar